..:: LoVeLy FoLlOwErS ::..

Sunday, December 12, 2010

~ BeNaRkAh DiA sAyAnG aNdA ~

KaLaU kItA mEnAnGiS kErANa RiNdU pAdA sOmEoNe, SaLaH kE ?? tAk BeRmAkNa kItA aDa HaTi... tApI kErAnA kEnAnGaN yAnG pErNaH tErCiPtA wAlAuPuN sEkEjAp...tApI tErCiPtA kE kEnAnGaN tU wAlAuPuN sEmEnTaRa??hahahahahaha...

Td AkU mEnDeNgAr KiSaH sOrAnG tEmAn nI...sEdIh dAn AkU dApAt mEmBaCaNyA sAaT kIsAh SiLaM nYa dI CeRiTaKaN kEmBaLi...

sAaT aKu MeNdEnGaR tEmAn tU bErCeRiTa, aKu jUgA tErPiKiR...kEnApA aKu tAk rAsA TeRlUkA sEpErTiNyA??wAlHaL kIsAh aKu dA mElIbAtKaN rAmAi oRaNg...dAn AkU pLaK tAk pErnAh rAsA sErIk...cUmA sAtU pErKaRa y tIdAk aKaNkU uLaNgI lAgI...dAn AkU bErSyUkUr aTaS aPa y bErLakU kErAnA ALLAH mAsIh MeNyAnYaNgIkU...AlHaMdUlILlaH...

bEnAr kAtA oRaNg, bIla kIta MuLa MenYaYaNgi, kItA aKaN bErUsAhA uNtUk mEnJaDi yAnG tErBaIk...tApI aNdA rAsA bErBaLoI kE DgN aPa YaNg aNdA lAkUkAn??jOm kItA sEliDiK sAmA aDa DiA mEnCinTai AnDa aTaU tIdAk...dAn BeRbAlOi tAk dEnGaN yAnG aNdA lAkUkAn??


PeRtAmA : LiHaT tInGkAh LaKu Si DiA

Banyak perkara yang boleh korang perhatikan pada si dia untuk mengetahui perasaanya kepada korang. Antaranya, adakah dia tiba-tiba berubah tingkahlaku ketika berada di samping korang? Kalau biasa-biasa buat muka cool, tapi apabila dekat dengan korang dia buat muka yang lebih ‘friendly’ dan romantik. Kalau biasa-biasa dia pakai selekeh tapi apabila berjumpa dengan korang dia memakai pakaian bergaya dan wangian menusuk kalbu.

Adakah ini bermakna dia menagih perhatian? wahhh... bukan senang lelaki nak buat benda-benda macam ni. Ini bermakna dia berusaha keras untuk menunjukkan sayang dan penghargaannya kepada korang.


KeDuA : DiA cUrI2 pAnDaNg KaMo

Pernahkah ketika korang sedang khusyuk melakukan sesuatu, jauh di sudut mata korang perasan si dia tengah memerhatikan korang? Kemudian ketika korang menoleh, dia pura-pura menoleh ke arah lain? Ini bermakna dia menyukai kamu dan tidak dapat menipu diri sendiri bahawa dia mencintai korang...hehehehe


KeTiGa : PaHlAwAn SeJaTi AnDa ?


Ketika korang dilanda masalah, ada je dia muncul entah dari mana membantu. Tayar kereta pancit, tidak sampai 5 minit dia tiba untuk membantu. Dia buka pintu untuk anda, tarik kerusi anda (mcm drama sikit2 lah..hahahaha). Lelaki yang melakukan perkara ‘respectful’ sebegini kepada wanita hanya ada satu sebab sahaja – CINTA.


KeEmPaT : bErKaWaN dEnGan kAwAn AnDa


Si dia tahu bahawa rakan-rakan dan keluarga di sekeliling korang adalah orang yang penting dalam hidup korang. Dia cuba berkawan dengan kwn korang. Lelaki yang tidak kisah untuk mengenali atau berkawan dengan orang-orang penting dalam hidup korang adalah lelaki yang berdusta dan bersandiwara mencintai korang.


KeLiMa : JuJuR kEpAdA aNdA


Lelaki yang benar-benar mencintai korang akan jujur dan ikhlas berkongsi apa yang tersirat di hatinya kepada korang. Tak kira masalah peribadi atau kerja, dia akan bercerita kepada korang seperti korang adalah sahabat karibnya. Lelaki yang berdusta hanya melemparkan kata pujian palsu dan dusta semata-semata.


p/s : haaa....fikir2kan la sume atas tu...^.^ y kelima tu y paling aku utamakan...aku adalah kawan, sahabat, teman dan kekasihnya...aku tempat dia meluah...dan dia juga sama sepertiku...dia tempat aku meluah...tp waspada la, carilah teman dunia dan akhirat, bukan teman y menyesatkan kita dan mengajar kita maksiat....jika anda menemui teman sebegitu, tinggalkan dia...supaya anda tidak terus jauh hanyut hanya kerana dia y bukan tentu jodoh kita...cari la teman yang boleh memberi SINAR di dunia dan akhirat supaya kita hidup dalam KEREDHAAN-Nya...ALHAMDULILLAH...thankz to Allah...

No comments: