..:: LoVeLy FoLlOwErS ::..

Friday, April 29, 2011

a few minute only !

" lidahmu adalah bentengmu,
jika kau menjaganya,
maka ia akan menjagamu...
dan jika engkau membiarkannya,
maka ia tidak akan mempedulikanmu "

assalamualaikum..ni nak cte sal sepotong ayat yang aku pernah terima dan skg berada btol2 dihadapan aku, sekeping nota kecil...aku hanya perlukan beberapa minit je !

scroll ke bwh !

lagi !


lagi !


lagi !


dan lagi !



hmmmm...aku tak suka nak mula..tp bila aku da mula, akan terungkit semuanya!

nk tyer la ckit ? bertahun dan berbulan, mana lebih lama ? sebulan dan seminggu, y mana? mmm...pasti la tahun lebih lama dari bulan...bulan lg lama dari minggu.. so korang da boleh menilai ke seseorang tu sebulan dari aku yang da bertahun ni ! da muak kot..dan sampai satu tahap tu aku da malas kot nk jaga lagi...penat wo ! tp aku hairan...apa bagusnya kau sampaikan kau nak burukkn orang yang aku rasa layak tok dijadikan teman baik kau ! sebab kau ! mulut kau ! aku pernah ckp, kita tgk smpi bila cz aku dapat rasakan dia pn xlama dengan kau..bkn satu doa, tp satu andaian cz siapa tahan...bgtau aku !

dan siapa yang xtahu aku ni cmne, mai cni nak cte !
perwatakan aku berdasarkan perwatakan seseorg tu...

lau kamu baik dengan aku, aku jadi baik..
lau kamu berbahasa dengan aku, aku juga berbahasa..
lau kau kurang ajar dengan aku, aku pun akan terkurang ajar..
lau kau talam dua muka, aku pun t'talam dua muka..
lau kau suka menang, aku pun suka menang !

enough !

mmm tp cukup ke? lau xcukup, mai cni jumpa face to face...xperlu nak kata kt sume org, sekurang2 nye kau xdapat dosa...biar aku je berdosa !

dan satu lagi...

hidup ni xsukar lau xcari pasal dengan orang..dan kau patut syukur apa yang ada di sekeliling kau tu ! kehidupan kau lengkap...tp kau xpandai nak hargai...kau tahu SEMUA ORANG MESTI FAHAM KAU ! dulu mungkin, tp skg xlg..cz banyak menda kot aku nak kena faham dan alert dengan kehidupan aku skg...aku xperlukan simpati sesiapa..aku xperlukan tempat meluah sebab aku tau handle semuanya..selagi aku kuat ! tapi kau ? hanya sebab yang sekecil kuman kot, sume kau nak cite..berasa dengan org ni, berasa dengan org tu ! cukup ! berhenti lar...patutnya ko nilai diri kau..ingat sepotong ayat kt atas tu...lau kau menjaga lidah kau, lidah tu akan menjaga kau ! dan sebaliknya....dan skg, jgn tanya kenapa...diam aku lebih bek daripada berkata-kata...jangan mengundang sesuatu yang kau sendiri xduga...diam diam berisi !

dan sebaik-baiknya menahan mulut dari menceritakan sal keburukan darah daging sendiri..kerana dari situ pn org da boleh nilai kau !

ok, aku da habis bebel...mgkin banyak y tersirat dr tersurat kot !
dan jgn lupa...kau mungkin boleh sorokkan dr pengetahuan org lain, tp bukan aku !
aku akan cari smpi dapat.
anyway...thankz kpd y membaca.. !


p/s : baru niat xnak berblogging ! hmmm...kau la ni ;)

No comments: