..:: LoVeLy FoLlOwErS ::..

Tuesday, November 9, 2010

...:: AkU & 30 tEnTaNg PoMpUaN ::..

assalamulaikum w.b.t

ni aku copy n paste dr satu artikel....then aku nk korang baca tentang aku n 30 tentang pmpn ni...........


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. ~ igt aku ske nanes ke??aku nanes sbb aku da xtahan!! asyik2 nk jge ati....huh!!~

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. ~ huh!! sush nk dgr laki mta maaf..ego sgt..igt ye sorg je ada ego!!mmmm..... ~

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). ~ btol!!tp laki suka senarai pe pkre y ye xske tentang kte n pkre y ye xske kte wt...tp ble kte gtau plak pe y kte xske,ada ke ye nk dgr ckp????? kte xpnh npk salah ye n time ye sbg satu kelemahan psgn kte...tp laki??? ~

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. ~ tau xpe...nk g ne2,pasti akan dmklumkan supaya ye xcuriga..bkn sush pn nk trus terang..... ~

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!! ~ no no no!!!xsemudah itu......... ~

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. ~ xpyh puji2....lau ikhlas dr ati xpe gk!!ni pkse dri...... ~

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja. ~ aku pnh gk la frust n pk y xbpe nk waras..tp aku syg g dri aku ni dol!!! ~

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan. ~ aku pn wt xtau je lau org xbpe ske kan kte...kumbang bkn sekor...belambak!! ~

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. ~ btol222...tp jantan ni sush nk fhm.....lau diorg berkias,kte xfhm,tau plak nk mrh....gler!!! ~

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna. ~ ko jantan lg xgne!!!bini da penat wt keje n msk tok ko, ko leh plak nk komplen2...byk songeh!!!cbe ko wt sndri...mampu ke wt cm pmpn wt??? ~

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. ~ btol..aku tgk laki serius n serabut...aku pn jd cm dia!! ~

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. ~ mmm..setakat ni aku xda la nk admire cpe2 ekk..... ~

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. ~ no hal lau nk senyum kt aku...tp senyum tu bior la ikhlas.....ni x...senyum npk gg sumbing....sengih pn cm kerang busuk!!! bek ko g senyum kt kmbing...lg bgus... ~

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. ~ kwn je...xpyh nk b'cinta......cm sengal je....ble b'cinta then ptus,da sush nk kwn blek.....mang sengal la kan...so be creful!! ~

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. ~ btol2....aku setuju!!xpyh nk terhegeh2... ~

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. ~ yup!!!chayok2.... ~

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!! ~ tau xpe...mcm la ko pndai sgt bce ati org....lau time tu xsedih,ko kte sedih..ble jujur kte y aku xsedih,ko kte,bkn nyer xkenl aok tu...!!!ceh....ko bkn tau apa aku rse...bjet pndai bce isi hati org...pooorahhh!!! ~

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. ~pnh gk la tertanya2.....dulu r...skg xda...serik doh nk cintan2 ni... ~

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. ~ xpyh..sume tu lahir dr ati ikhlas ble ko sygkan psgn ko....tp lau nk cri bku tu pn,pe slh nyer...sbg pengetahuan tmbahan... ~

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri. ~xpnh g la bercinta ngn dak2 kelas....huhuhu ~

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! ~ tau xpe..y da 'mati',xperlu nk dkenang dah...get lost from my life!!!! tp aku n bob still ok......like my bro...thankz 4 ur advice ~

22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya. ~ tau xpe..ni tpon xpnh nk ucap salam..nk letak fon pn xpnh nk say salam dlu....mengaku Islam...npe xdoakan kesejahtraan psgn ko??say nite pn sush...adoi!!! ~

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. ~teman bek je la tempat meluahkan perasaan....leh tyerkan pndgn.... cz teman kte pn faham jiwa remaja cmne.. ~

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. ~tau xpe...benci tol aku jantan gini!!!ko bajet ko tu ensem ke nk dapatkan membe aku y kiut miut.....??cermin dri dlu k..!!! ~

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. ~tol22......n perlu ada masa tok psgn....tyer apa maslh yer ari ni....bkn bior mslh2 berkumpul n pendam then ble da meletup??pk pk la....pastikan sblm tdo,sling memaafkan if lau da wt psgn berasa ati pd ari tersebut....n xplain smle apa y berlaku lau ada salah faham...kemesraan tu penting!!! ~

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. ~tol..sume harapkan cmtu....tp jantan ni kdg2 ada gk y sengal nyer...senang2 ckp..aku da tawar ati!!g mampus la jntan cmtu....time nk dlu bkn main lg......ble da xnk,senang je ckp da tawar ati.....sengal la!!!

27. Senjata wanita adalah airmata!! ~aku ske nanes sbb aku xtau nk luah apa...aku salu pk sume tu slh aku...sush aku nk npk kesalahan jntan tu..cm no.3 kt atas nuh...~

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. ~huh!!!surprise???hampehhh....nk dpt sume tu..berjanggut la....tp aku ni bkn jenis meminta!cz aku faham n tau tahap kemampuan ko.....aku xkisah la sume tu....ckup ko bg aku perhatian n sblm tdo,selam ati aku.....!!!tu pn sush nk faham kan...xkan lor kte nk gtau plak......ni x...alasan y senang..kan tiap2 ari da jmp...mang la da jmp tiap ari...tp pnh x ko tau y semakin ari aku smkin tawar ati ngn ko????org len mkin ari mkin syg....ko jantan tau nk mrh je.... ~

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... ~ no no no.......rmi kwn2 laki y amik berat...xda plak aku terpikat!cukup diorg sbg kwn je......diorg lg bgus dr jantan y xpndai lgsung jge ati kte!! ~

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. ~ xsush pn kan.......jantan ske bg alasan.....!!!!!xske ckp xske....ble ye kte xske,ok...fine....jgn harap aku time ko lg.......kwn leh r kan....silaturrahim tu xkn ptus..... ~


p/s : fuhhh!!!penat dol.....badan pn da rasa sengal2.....arini aku xrehat lg..blek keje td g cri barang tok masak malam ni...bekalan tok jalan2 ....jimat ckit...hope bajet xlari la kan... ^.^ then teman my frenz balek hometown dia di Jerantut....after that, kemas baju n lipat2 lor mana y dah kering......cz xnk la tglkan umh mcm tongkang pecah....then aku bsuh baju y aku pki smlm....kg aku bgn bru aku sidai....then goreng keropok sayur tok bekalan lam perjalanan (mls singgah bli pe2 da kt stesen minyk....bjet bajet!!!hehehe )

ya Allah..permudahkan la perjalanan kami nanti dan lindungi lah kami dari segala marabahaya..dan Kau berikan lah cuaca y baik supaya perjalanan kami lancar pergi dan pulang.......aminnn....



skg da kul 3:23 am...9hb november 2010....mse tok rehat kan dri..tkt xdpt reht y ckup....adoi!!mereka sume sdg d ulit mimpi...agk2 nyer da smpi indonesia kot..hahahahaha..aku pn nk join diorg lak!!huhuhu....ok la..slamat membaca....

2 comments:

hafiq_broadband said...

hahahhaha...

dak jus said...

gelak je ko mampu ekk??huhuhu.....