..:: LoVeLy FoLlOwErS ::..

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 18, 2011

ll aku dan dia ll

Sepetang yang sangat sejuk ! da bpe ari asyik ujan je… ( rahmat kan ? J ) so,ptg2 mcm ni, tempat aku adalah di atas katil yang sgt empuk ( empuk ke??) sambil melayan FB yang punya macam2 jenis status…ada y wt aku tersenyum, tergelak, teruja dan juga ada status yang membuatkan aku menggelengkan kepala… ;) semalam aku terasa nak sgt menconteng wall ni…tp disebabkan keadaan y agak relax busy ! so, aku tangguh la sehingga kini…dan skg telinga ni dok melayan lagu2 90-an…mang syok la ! nyanyian drpd singular singer2 DPP Sime Darby ( sleepy tetbe ! mmm ) tp disebabkan mereka ni bkn artis, just SINGER saja, so tahan je la telinga ni….walau xbpe nk sedap ! ops ! tp diorg lg bez dr aku y nyanyi ;) cnfrm runtuh kanopi tu..hahaha

Actually, aku nk share ngn korang sal satu kisah lepas..malas nk kenang tp tetbe teringat dan aku rase, tnp kisah ni juga, aku xdapat pe y aku ada skg…tiap perkara yang berlaku tu ada hikmahnya dan aku bersyukur cz aku dan mereka, masih berkawan…dan aku mgkin xdpt jd kwn baik sebaik dulu ;)

Ni mgkin entri kedua terpanjang selepas entri Makcik Tomyam ( klik kalau nk imbas balik ) kot ! tp xpela..hahaha..

Masa aku menjalani praktikal di Temerloh ( 2 thn y lepas ), b’kwn dgn org y xpnh aku kenali ( xperlu mention name ) berkawan dgn dia selama hampir 8 bulan…berkawan, berkenalan, berkasih, dengan orang y xpnh kenal fizikal nya… PJJ pertama aku…blog ni juga tertubuhnya,sebab dia..segalanya tentang dia, aku cte dalam ni…tp lau xsilap aku y tgl hanya ini dan yang ini je kot daripada berpuluh2 post aku bercerita tntg dia ;) tp xperlu dikenang..dats y aku delete sume cz past is past ;) dan sepanjang aku berkwn dan berkasih dgn boy ni, ada juga ada kenalan...kisah kami sme..dia ada mslh dgn girl dia..aku ada mslh ngn boy aku..hahaha...tp serius, kami juz kawan ! xpnh ada hati pn.... ( mf pd y memahami )


dan mgkin xda jdoh..kmi berpisah...dan kehidupan aku agak sunyi kot ! tp tu la mslh lau terlibat ngn cinta ni...mang bahaya sebenar nyer ;) then b'kenalan dgn sorang Kedah boy, sgt membosankan...nk tau sebab pe? ok ! scroll ke bawah !

SMS berbalas !

aku : hai awak...
dia : hai...
aku : buat pe?
dia : tgk bola...
aku : tgk kt umah ke?
dia : xda la..kt kedai...
aku : da lewat ni...xalek lg ke?
dia : kejap lg..
aku : ok..xpe la..sy tdo dlu.nite.
dia : ok.nite.

huh ! apa pendapat korang ble SMS mcmni?bosan kan? mcm tu la hari2...BOLA ! BOLA ! BOLA ! tambah2 lau ARSENAL y men malam tu... ;)

ok ! lama2 aku geram cz da mkin melampau ! huh

SMS lagi !

aku : buat pe?
dia : tgk bola..
aku : da makan?
dia : da makan da td.
aku : mmmm...
dia : ye...
* aku blurr ! * akhir nya !
aku : awk lau taip msg xleh ke pnjg??
dia : maaf wak...xtau nk tulis pe..
aku : xrasa m'bazir ke msg pendek2 mcm ni ??
dia : xda la wak...mf..sy ni malu..xtau nk ckp pe..
* ops ! pemalu pe nyer...hahaha *
aku : ok la.sy tdo dlu..nite
dia : awk..sy mta mf ye..nite.

tp dlm ati mang geram sgt2 ! nk kwn,tp mcm xnk kwn..tyer sepatah,jwb sepatah...huh !
tp lme2, msg dia makin panjang...makin pnjang dan terus pnjang ! ;) dan ati kami mle terpaut wlupun xpnh menyatakan pe2..tp sling memahami..dan stiap malam,kmi akan bersembang sejam ( supersver kata kan ! ) hahaha....
tp hati aku xyakin pd dia cz kmi PJJ.. PJJ kedua lak tu ! adoi..mang dugaan sgt2..dan kisah lepas, buat aku fobia...dan mle aku t'pk, andai ada jdoh depan mata, akan ku terima dia...dan mgkin Allah mendengar kata2 ku...aku b'hubung smle dgn kenalan aku budak Temerloh...dan aku tglkn si Kedah boy...dan aku berkwn dan berkwn...dan berkwn... * stop ! * xperlu cte...

aku time tu satu dugaan lg...no one with me... lonely ! then....aku teringatkan dia, si Kedah boy...dia tahu segalanya...dan u all tau, apa soalan y kuar dr mulut dia??

" jus...sakit tak bila orang sakitkan ati kita ?? "

* sentap *

dan selepas itu, aku menangis sepuas-puasnya... !

" jus...awk kenalkan sy pd org lain...awk biarkan sy dan dia...tp tau x dalam fikiran sy, apa jus wt?mana jus skg?sy b'kwn dgn dia sbb awk kenalkan... "

dan ! sentap sgt2.... ;(

kami kembali...dan b'kwn lg...

" jus...mak nk sgt kenal awk cz mak xpcye sy b'kwn ngn org Pahang... tp mak xkisah...dan mak tau awk spe bg sy "

sedih ! cz mgkin mak dia risokan anknya y b'kwn ngn pmpn y xpnh dia kenali...dan aku juga xpnh kenal dia ! dia cmne ????

alhamdulillah ! dpt kol dr UUM, bhw rayuan aku diterima.. ! :) aku xpk apa2...cme aku perlukan dia tok jd penunjuk arah pd aku dan family dan dlm mse y sme..... ;) aku akan jumpa dia ! FIRST TIME !!

sangat malu ! ;) dia tunduk ble aku pandang dia...dia diam xt'kata..aku juga ! sib ada abah..lau x mgkin dunia disekeliling pn jd bisu :D

dan skg ? aku dan dia ! ;)

No comments: